top of page
De vanligaste frågarna finner du svar på nedan
-
Jag har inte fått min faktura. Vad gör jag nu?Great Week AB har skickar fakturan enligt de kontaktuppgifter som angivits i samband med beställningen/köpet. Om du inte har mottagit någon faktura är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så att vi kan skicka en ny faktura med uppdaterade kunduppgifter.
-
Jag känner inte igen köpet som fakturan jag mottagit avser.I det fall du mottar en faktura vars innehåll du inte känner igen uppmanar Great Week AB dig att kontakta det företag som står som leverantör av produkt/tjänst angivet på fakturan. Ta skyndsamt del av vilka uppgifter som är registrerade samt hur fakturaköpet är bekräftat. Kontaktuppgifterna till företaget/butiken finner du i mitten av fakturan. Great Week AB kan pausa en faktura under utredning.
-
Hur vet jag att ni mottagit min betalning?I samband med att vi mottar en betalning skickas en bekräftelse ut per e-mail. I det bekräftelsemailet finner du även uppgifter om ett eventuellt kvarstående belopp på fakturan.
-
Min vara har inte kommit, men jag har fått en fakturaGreat Week AB hanterar endast fakturor för våra kunders räkning, inte leveranser eller reklamationer. En faktura skapas i samband med att en beställning läggs. Då faktura och varor skickas separat kan det leda till att endera kommer något efter. Vid fel eller uteblivna varor/tjänster kontakta direkt företaget där beställning gjorts. Kontaktinformation finns förtryckt på fakturan.
-
Har ni rätt att göra en kreditupplysning på mig?Ja, vi tar oftast en kreditupplysning på de som ansöker om en delbetalningtjänst hos en utav våra handlare. Detta sker genom en mikroupplysning, där bl.a. kundens betalförmåga bekräftas samt att namn och adress är kopplat mot personnummer.
-
Varför är mitt köp nekat?Ett nekat köp kan bero på flera olika saker men främsta anledningen brukar vara att du som kund inte uppfyller något av nedanstående kriterier som krävs för att kunna genomföra ett fakturaköp. Anledningar till ett nekat köp kan vara följande: Överstiger butikens maxbelopp för faktura/delbetalning Ålder, kunden måste vara över 18 år Inkomst, en årsinkomst på minst 177 000 kr Medborgarskap, kunden måste ha svenskt medborgarskap
-
Jag vill returnera min produkt, behöver jag fortfarande betala fakturan?"Det är viktigt att se över företagets returvillkor och köpeavtal. Kontakta företaget där varan köpts för en retursedel. Företagets kontaktinformation finns med mitt på fakturan. Great Week AB kan vara behjälpliga med att pausa fakturan och registrera en retur.
-
Jag har mottagit ett inkassokrav. Vad gör jag?När du mottagit ett inkassokrav beror det sannolikt på att din betalning uteblivit för en eller flera fakturor efter det att påminnelser förfallit. Vänligen kontakta Great Week AB kundtjänst om det finns oklarheter kring fakturan.
bottom of page